Stomatologia dziecięca

Pierwsza wizyta u dentysty to istotne wydarzenie, decydujące o późniejszym nastawieniu Twojego dziecka do stomatologów oraz właściwej higieny jamy ustnej. W trosce o zdrowy uśmiech warto dobrze przemyśleć decyzję o wyborze właściwego gabinetu stomatologicznego.

W trakcie takiej wizyty adaptacyjnej, oswajamy Pacjenta z gabinetem, zapoznajemy z asystentkami i lekarzami. Rozbudzimy ciekawość wyciągając przyjacielską dłoń, zapraszamy Twoje dziecko do świata pięknych i zdrowych zębów.

Wśród Rodziców panuje błędne przekonanie, iż zębów mlecznych nie trzeba leczyć, bo przecież i tak wypadną. Tymczasem istnieje wiele powodów do leczenia zębów mlecznych. Oto niektóre z nich:
– próchnica zębów mlecznych przenosi się na zęby stałe;
– zła kondycja zębów mlecznych może przyczynić się do rozwoju wad zgryzu,
– przedwczesna utrata zębów mlecznych upośledza funkcje żucia i wpływa niekorzystnie na rozwój kości i mięśni twarzy,
– chore zęby mleczne powodują dyskomfort i ból u Dziecka,
– nieestetyczny uśmiech, zwłaszcza u niego starszych Dzieci, może negatywnie wpływać na relacje z rówieśnikami.

Zęby mleczne są przejściowym stanem uzębienia, jednak należy pamiętać o tym, że u Dzieci, które skończyły 6 rok życia, w jamie ustanej znajduje się uzębienie typu mieszanego – żeby mleczne sąsiadują z zębami stałymi. Próchnica jako choroba zakaźna przenosi się błyskawicznym tempie z jednego zęba na drugi. Nawet gdy Dziecko nie chce współpracować ze stomatologiem, należy zahamować dalszy rozwój próchnicy.

Zęby mleczne odgrywają zasadniczą rolę w rozwoju prawidłowego zgryzu – utrzymują miejsce dla wyrzynających się zębów stałych,

Przedwczesna utrata zęba mlecznego (z powodu rozwoju próchnicy czu urazu) może mieć negatywny wpływ na jego stałego odpowiednika. Ząb stały może pojawić się wcześniej lub później przyczyniając się do zaburzeń ortodontycznych.

Jeśli Twoje Dziecko zbyt wcześnie straci część zębow mlecznych, może wystapić znaczne upośledzenie funkcji żucia, co niekorzystnie oddziałowuje na rozwój kości i mięśni twarzy Dziecka.

Im wcześniej odwiedzimy stomatologa dziecięcego, tym lepiej. Podczas rozwoju uzębienia mlecznego oraz w czasie jego wymiany, warto konsultować się ze specjalistą co 3-4 miesiące. Systematyczne wizyty, wczesna diagnoza i szybko podjęte leczenie, pozwalają utrzymać zdrowe zęby mleczne i stałe.