Jak rozpoznać problem dziąseł?

Jak rozpoznać problem dziąseł? - Dentysta Toruń

Wielu pacjentów niesłusznie ignoruje dolegliwości związane z dziąsłami. Niekiedy wydaje się, że dolegliwość mogło wywołać drobne urażenie szczoteczką do zębów. Przez to pacjenci często pozostawiają problem bez opieki dentysty. Nawet jeżeli zaczerwienienie czy ból miną, nie oznacza to pełnego zniknięcia problemu. Wrażliwość dziąseł może być sygnałem obecności poważniejszego problemu, dlatego takie sytuacje warto konsultować z dentystą.

Najczęstszymi pierwszymi objawami problemu są zaczerwienienia, opuchnięcie i krwawienia podczas szczotkowania. Takie objawy mogą wskazywać na zapalenie dziąseł, wywołane bakteriami i odkładającym się kamieniem nazębnym. Nieleczone zapalenie dziąseł może z czasem przemienić się w zapalenie przyzębia. Wówczas wokół zębów widoczny jest stan zapalny, a same dziąsła mogą odchodzić od zębów. Odsłonięte kieszonki zębowe są narażone na zakażenie bakteriami. Występować może wtedy nasilone krwawienie dziąseł i dokuczliwy ból. W tej sytuacji należy odwiedzić dentystę, aby zapobiec pogłębianiu się problemu, który ostatecznie może doprowadzić do rozchwiania, a nawet wypadania zębów.

Inne objawy pozwalające rozpoznać problem dziąseł, to również wysoka wrażliwość zębów, utrzymujący się nieświeży oddech, a także recesja dziąseł, czyli obniżanie się ich linii i odsłonięcie szyjek zębowych. Jeżeli tylko pacjent zauważy u siebie niepokojące objawy, powinien niezwłocznie skontaktować się z dentystą i rozpocząć leczenie.